Články - Články - Nissan začínal jako DAT - Oldtimeranonce.cz

Přihlášení
Zapamatovat si heslo
Hlavní menu
Autor : admin
Číslo článku : 5
Určeno pro : všechny
Verze 1.00
Datum zveřejnění: 10. 1. 2009 16:59:31
Přečteno : 993

Kořeny japonské automobilky Nissan sahají až do roku 1912, avšak samotný název Nissan se objevil až ve třicátých letech. Jeho předchůdcem je originální automobil DAT z roku 1914 a vůz Datsun z třicátých let.
Psal se rok 1912, když tokijské firmy Den, Aoyama a Takeuchi spojily své síly a vytvořily prototyp vlastního automobilu. Tento vůz byl čistě japonský, a na rozdíl od ostatních japonských producentů aut, jej nevázala hned v počátcích zahraniční licence. O dva roky později spatřil světlo světa originální vůz, který dostal jméno podle prvních písmen tří firem, jenž se na jeho výrobě podílely – DAT.

V roce 1916 se k trojici firem vyrábějících DAT připojil další velký výrobce automobilů Lila. Produkce automobilů byla následně přeložena do Ósaky, zde se však začaly vyrábět pouze nákladní automobily a autobusy. Produkce osobních automobilů byla obnovena až ve třicátých letech. Nový model, který sdružené automobilky představily, měl být nazván Datson, tedy syn DATa. Hezká anglická slovní hříčka v názvu však nebyla přijatelná pro japonský trh, protože son v japonštině znamená také zničení. Proto se son jednoduše změnilo na sun, což anglicky znamená slunce. K novému autu tak ještě přibyl znak s vycházejícím japonským sluncem.

Úspěch nových modelů podporoval rychlý rozvoj firmy. Produkce se v roce 1933 přesunula do Yokohamy a o rok později se v názvu automobilky poprvé objevuje název Nissan. Jmenovala se teď Nissan Jikosha Kaisha. V průběhu druhé světové války se firma musela přeorientovat na válečnou výrobu, takže automobilový trh na dlouhou dobu opustila. K produkci osobních aut se vrátila až na konci čtyřicátých let a zaznamenala rychlý vzestup.

Ke konci let padesátých firma představila velmi úspěšný model Nissan Bluebird, který měl být jejím trumfem při pronikání na americký trh. Konstrukce vozu zohledňovala požadavky typického amerického zákazníka. Nissan zahájil invazi na automobilový trh USA velkou reklamní kampaní a brzy se stal prvním prodejcem japonských vozidel v USA.

Nissan se brzy dostal i do Evropy. Nesázel však na dovoz vozů z Japonska, ale zakládal nové výroby v Evropě i v Americe. Základem úspěchu nových modelů Nissan je snaha o dokonalé pochopení mentality konkrétního trhu a potřeb budoucích zákazníků. V Evropě se tak už mnoho let produkují japonské vozy s evropským designem a kvalitními konstrukčními vlastnostmi.

Použitá litaratura: www.svetmotoru.cz

Printer Friendly Page Pošli tetno článek kamarádovi
Rychlé vyhledávání
Kalendář akcí
Srpen 2019
Add event Přidej akci
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
Nadcházející akce
Oldtimeranonce.cz - veterán web pro všechny příznivce historických vozidel